Veelgestelde vragen

Hieronder tref je de meest gestelde vragen aan rondom Freekey. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op: klantenservice@freekey.nl

1. Wie of wat is Freekey?

Freekey is een platform voor en door webshop-eigenaren. Heb jij een webshop en wil je jouw producten aanbieden aan een breder publiek? Dan kun je jouw artikelen aanbieden op Freekey.nl. Wij brengen jouw deal onder de aandacht van onze bezoekers, volgers en likers.

Freekey is een initiatief van Empres Media.

2. Ik wil graag een deal bestellen. Hoe gaat dat in zijn werk?

Ben je een bezoeker van Freekey dan ben je verzekerd van leuke, aparte en gekke deals waar je vrolijk van wordt. De webshops die zijn aangesloten bij Freekey garanderen jou dat je deze deals nergens anders goedkoper krijgt. Dus kijk vooral rond op Freekey.nl, check de deals die jou het meeste aanspreken en bestel makkelijk en snel jouw product of artikel via Freekey.nl

Je ontvangt vervolgens een vouchercode in je mail waarmee je jouw product of artikel tegen de geldende Freekey-prijzen bij onze aangesloten webshops kunt bestellen.

3. Ik wil graag een deal plaatsen. Wat moet ik doen?

Ben je een webshop-eigenaar dan heb je aan Freekey een goede partner. Wij helpen jou aan meer klanten, jij helpt ons aan een gevarieerd aanbod van deals voor onze bezoekers.

Wil je jouw eerste deal plaatsen, registreer je dan als nieuwe gebruiker. Tijdens het registratieproces wordt je de mogelijkheid geboden om je als verkoper te registreren. Vink deze mogelijkheid aan en registreer jezelf. Je kunt nu direct aan de slag: Vul je winkel-gegevens in en plaats je eerste deal!

4. Welke kosten brengt Freekey in rekening?

Voor het gebruik van het Freekey platform betaal je voor het eerste jaar €99 abonnementsgeld.

Freekey werkt heel simpel en transparant: wanneer je deals plaatst op Freekey.nl dan worden er per verkochte deal kosten in rekening gebracht. Het betreft een percentage van jouw bruto verkoopprijs. Hieronder tref je een rekenvoorbeeld aan:

Jouw dealprijs incl BTW:  €          99.95
Dealprijs exclusief BTW:  €         82.60
Aantal verkochte deals: 1
Jouw dealprijs excl BTW:  €         82.60
Commissie incl BTW over jouw dealprijs excl BTW:  €          12.39
waarvan btw:  €             2.15
Totaal te ontvangen:  €          87.56

Freekey treedt op als intermediair en neemt de betaling van de klant in ontvangst. Jij ontvangt per verkochte deal direct een mail met daarin de gegevens van de bestelling, de klant en het bedrag dat wij zullen uitbetalen.

Wij betalen jou twee keer per week uit: Op dinsdag en op vrijdag.

Om gebruik te kunnen maken van het Freekey-platform betaal je als webshop-eigenaar eenmalig €99 aansluitkosten.

5. Ik heb een deal besteld bij de webshop, maar ik heb mijn artikel nog niet ontvangen.

Neem contact op met de betreffende webshop om aan te geven dat je jouw bestelling nog niet hebt ontvangen.

Heb je dat al gedaan en heb je nog niets vernomen? Neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@freekey.nl, dan gaan wij voor je aan de slag.

6. Hoe gaat Freekey om met mijn persoonlijke gegevens?

Je persoonlijke gegevens worden opgenomen in de database van Freekey. Wij zullen jouw gegevens enkel gebruiken om je af en toe een mail te sturen. Daarnaast sturen wij jouw gegevens vanzelfsprekend naar de webshop waar je jouw deal hebt besteld.

Wij bieden jouw gegevens niet aan derde partijen aan.

7. Hoe kom ik met Freekey in contact?

Ga naar onze contact-pagina voor onze contactgegevens of mail ons via info@freekey.nl. We helpen je graag verder!

8. Ik wil graag een factuur met BTW ontvangen. Waar vraag ik dat op?

Voor een factuur met BTW verwijzen wij je graag naar de webshop waar je jouw deal van hebt gekocht. Zij kunnen jou voorzien van een BTW-factuur.

9. Kunnen jullie ook mijn producten voor mij versturen?

Wij zijn een platform waar verkopers en kopers elkaar vinden. Wij spelen geen rol in het verzenden van producten en artikelen van onze verkopers. Natuurlijk helpen we wel altijd bij het bemiddelen van klachten.

10. Ik heb een klacht / opmerking / verbeterpunt. Waar kan ik terecht?

Allereerst hopen we natuurlijk altijd dat er geen klachten ontstaan, maar soms kan het zijn dat je niet tevreden bent met je product.

Omdat wij als platform alleen voorzien in een plaats waar jij als koper in contact komt met de verkoper, is het juridisch gezien het meest handig als je contact opneemt met de webshop waar je jouw product hebt gekocht omdat je daarmee de overeenkomst bent aangegaan. En meestal kom je er samen goed uit.

Maar dat betekent niet dat je ons niet op de hoogte moet stellen of in stelling kunt brengen als je er niet uit komt met de verkoper. Wij willen ten alle tijde voor je bemiddelen en kijken of we kunnen helpen.